Gruppe 3: Fint illustreret at Adam var "problembarnet", men baggrundslyden overdøvede stemmerne/replikker, så det var svært at holde fokus på handlingen. Lokaliteten var troværdig, og scenerne var godt lavet. Læringsmålet: "Kan støtte udviklingen af andres sprog og kommunikationskompetencer med blik for relation og kontekst", kom tydeligt frem i samtalen brugen af ord i institutionen vs. derhjemme.
1. God lokalitet, dog tænk på baggrundsstøj. 2. Lydkvaliteten var utrolig svag, og var til tider så svag at man mistede konteksten og dialogerne. 3. Godt med frø/fugle - kameravinklerne 4. Det virker til at der er taget hensyn til læringsmålene, dog svært når lyden er så lav.
God intro af filmen. Man har svært ved at høre hvad der bliver sagt pga for høj baggrundsmusik. Find brug af vinkel under bog-scene med Adam. Bog-scenen viser meget hvordan en autoritær pædagog kan påvirke et barn. Ved ikke at gå ned øjenhøjde.
Man kunne ikke rigtig høre hvad der bliver sagt i filmen pga. musikken. Der var lidt for lange filmklip. Adam får anerkendelse, da han leger i snurretoppen, men udover det så bliver tilsidesat. Forskelsbehandling af børnene → da de er på bibliotek. Der er henblik på at fremme trivsel, socialisering og inkluderende fællesskaber. Gruppen viser det modsatte, så man lærer det ikke er det man skal gøre.
Filmen kommer godt fra start med en god intro, som viser hvem der spiller hvilke roller. Der blev brugt gode effekter i indledningen. Selvom introen var god bliver der igennem filmen skabt forvirring omkring hvem der spiller hvad, hvilket også kan skyldes at det var svært at skelne mellem barn og voksen. Når man vælger at spille et barn er det vigtigt at klæde vedkommende ud, snakke som et barn og opføre sig som et barn så man ikke er i tvivl om rollen. Det fungerer ved Michelle, hvilket kunne have været videreført til de andre som spiller børn. Der går meget dialog tabt pga den lave lyd på stemmerne og den høje underlægnings musik. Det er muligt at det rent teknisk går galt ved selve fremvisningen, hvilket bare er ærgerligt for os som seere.
Gruppe 3:
SvarSletFint illustreret at Adam var "problembarnet", men baggrundslyden overdøvede stemmerne/replikker, så det var svært at holde fokus på
handlingen. Lokaliteten var troværdig, og scenerne var godt lavet.
Læringsmålet: "Kan støtte udviklingen af andres sprog og kommunikationskompetencer med blik for relation og kontekst", kom tydeligt frem i samtalen brugen af ord i institutionen vs. derhjemme.
1. God lokalitet, dog tænk på baggrundsstøj.
SvarSlet2. Lydkvaliteten var utrolig svag, og var til tider så svag at man mistede konteksten og dialogerne.
3. Godt med frø/fugle - kameravinklerne
4. Det virker til at der er taget hensyn til læringsmålene, dog svært når lyden er så lav.
God intro af filmen. Man har svært ved at høre hvad der bliver sagt pga for høj baggrundsmusik. Find brug af vinkel under bog-scene med Adam.
SvarSletBog-scenen viser meget hvordan en autoritær pædagog kan påvirke et barn. Ved ikke at gå ned øjenhøjde.
Man kunne ikke rigtig høre hvad der bliver sagt i filmen pga. musikken.
SvarSletDer var lidt for lange filmklip.
Adam får anerkendelse, da han leger i snurretoppen, men udover det så bliver tilsidesat.
Forskelsbehandling af børnene → da de er på bibliotek.
Der er henblik på at fremme trivsel, socialisering og inkluderende fællesskaber. Gruppen viser det modsatte, så man lærer det ikke er det man skal gøre.
Filmen kommer godt fra start med en god intro, som viser hvem der spiller hvilke roller. Der blev brugt gode effekter i indledningen. Selvom introen var god bliver der igennem filmen skabt forvirring omkring hvem der spiller hvad, hvilket også kan skyldes at det var svært at skelne mellem barn og voksen. Når man vælger at spille et barn er det vigtigt at klæde vedkommende ud, snakke som et barn og opføre sig som et barn så man ikke er i tvivl om rollen. Det fungerer ved Michelle, hvilket kunne have været videreført til de andre som spiller børn.
SvarSletDer går meget dialog tabt pga den lave lyd på stemmerne og den høje underlægnings musik. Det er muligt at det rent teknisk går galt ved selve fremvisningen, hvilket bare er ærgerligt for os som seere.